Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

woensdag 7 oktober 2015

Travelreport: Berlin!

Hey allemaal!

Iedereen is al weer aan het werk of naar school toe. Toch wil ik nog even terugblikken op een geweldige vakantie in Berlijn. Hier ben ik Augustus samen met mijn ouders en zusje naar toe geweest. 








































De dag waarop we zijn aangekomen zijn we naar Schloss Charlottenburg geweest. Er zit ook een tuin achter, die echt de moeite waard is om te zien. Daarna hebben we pasta gegeten, yum yum!





































De tweede dag was ik jarig! Van mijn ouders heb ik een heel mooi gouden kettinkje gekregen en van mijn zusje een boek met allemaal smoothierecepten. 




























Die middag zijn we naar Bikini Berlin geweest. Hier zijn heel veel (opkomende) modemerken te koop, zoals Ganni. 




























Op het dakterras van Bikini Berlin heb je een prachtig uitzicht over de dierentuin van Berlijn. 






































Ook zijn we naar de Brandenburger Tor geweest. Typische toeristisch foto dit. 






































Ook hebben we het Holocoust monument bezocht. Heel indrukwekkend om hier te lopen.
's Avonds zijn we nog naar Mall of Berlin geweeest. Een supergroot shoppingcenter. Ik heb hier een aantal items van Gina Tricot gekocht. Dit is een merk die ik voorheen nog niet kende, maar ik was helemaal enthousiast toen ik de winkel binnenliep. Hier heb ik onder andere een hele mooie hardloopbroek gekocht.





































De zondag zijn we naar Alexanderplatz geweest. Hier is ook de Fernsehturm. Ook zijn we die dag naar de East side gallery geweest. Dit is nog een stuk van de Berlijnse Muur die door kunstenaars is beschilderd. Heel speciaal en bijzonder om te zien.




























































































































En we hebben een cheesecake gegeten bij Aunt Benny in Friedrichshain (aanrader!!). Deze had ik nog tegoed voor mijn verjaardag. Aunt Benny is een hip eettentje, waar je heel veel lekkere dingen kunt kopen. Er zijn heel veel taartjes en koekjes te koop. Ik kon echt niet kiezen. Toch ben ik voor de cheesecake gegaan. Ik had nog nooit cheesecake gegeten, maar oh, wat was dat lekker!




























Dit een tuinhuisje die naast het appartement stond. Ik vond het er heel mooi uit zien, met de lichtinval. 





































De dag erna zijn we naar Checkpoint Charlie geweest. Het is hier wel heel toeristisch, maar in de buurt is ook een soort fotogallerij van Checkpoint Charlie gemaakt. Hier kun je veel informatie vinden over wat er door de jaren heen is gebeurd rondom Checkpoint Charlie. Heel indrukwekkend om te lezen. 





































Dit was bij Topographie des Terrors. Hier is veel informatie te lezen over de nazi-misstanden. Dit vond ik ook erg heftig.




























Onderweg kwamen we deze oude trabantjes tegen. Deze had ik wel mee naar huis willen nemen. 





































Die dag zijn we ook nog een keer naar Alexanderplatz geweest. We hadden hier nog niet alles gezien. Op deze foto zie je de wereldklok. 
's Avonds hebben we in het Alexa Shoppingcenter superlekkere noodels gegeten. De laatste tijd heb ik helemaal aziatisch eten ontdekt. Binnenkort wil ik ook nog een keer noodelsoep maken. 





































Op de site van Marjolein (www.berlijnblog.nl) heb ik veel informatie gevonden over Berlijn zelf en welke dingen je echt moet hebben gezien in Berlijn. Dankjewel daarvoor Marjolein! 
Ook heb ik op haar site gelezen over deze wachttoren. Deze ligt vlakbij Alexanderplatz in een weggetje die doodloopt. Eigenlijk had ik verwacht dat zo'n wachttoren heel groot is, maar dat viel eigenlijk best wel mee. 




























Ennn, de laatste dag was alweer begonnen. 's Morgens hebben we onze koffers gepakt en zijn we richting Potsdam gereden. We hebben ook de universiteit bekeken in deze stad. Echt een heel mooi gebouw en supergroot! 
Daarna zijn we doorgereden naar een vakantiepark dichtbij een meer. Hier hebben we een paar uurtjes heerlijk bij het water gelegen en van het uitzicht genoten.




























Daarna zijn we richting huis gaan rijden. Ik heb ook nog een stukje gereden op de snelweg. In Duitsland hebben ze een drie banen naast elkaar. Eigenlijk is dat veel handiger dan in Nederland. De vrachtauto's rijden helemaal rechts en kunnen via de middelste strook elkaar inhalen. Via de linkse strook kunnen de andere auto's gewoon doorrijden. In het begin vond ik het wel even wennen, maar nu vind ik het heel handig!

Zijn jullie al eens naar Berlijn geweest? 

Liefs,
Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten