Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

zondag 12 juli 2015

Minolta X-500



















Hey allemaal!

Sinds ongeveer drie jaar ben ik mij meer met fotografie gaan bezighouden. 
De foto's voor mijn blog neem ik meestal met de Sony Cyber-Shot DSC-W620.
Hier kan ik van redelijk kwaliteit foto's mee maken. Maar ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging op fotografiegebied.
De camera die ik nu heb is een digitale camera die alles automatisch voor je instelt. Als ik bijvoorbeeld een foto van dichtbij maakt gaat hij meteen op de macrostand. Mij lijkt het juist leuk dat ik zelf kan instellen hoe wazig de achtergrond op de foto is. 
Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in spiegelreflexcamera's, maar toen kwam er wat anders op mijn pad. 

Door Diana van www.disfordazzle.nl werd ik heel enthousiast over analoge fotografie. Hier heeft zij een aantal maanden geleden een filmpje over gemaakt (https://www.youtube.com/watch?v=6fGuToRXGQw). Hierin legt ze heel duidelijk uit wat analoge fotografie inhoudt en hoe een analoge camera werkt. 
Daarna ben ik op een aantal websites over analoge fotografie gaan kijken. Het begon mij steeds leuker te lijken. Die avond had ik het er ook nog even met mijn ouders over gehad. 
Mijn vader zei dat hij nog wel een oude analoge camera had liggen. De camera ziet er nog heel mooi uit en volgens mijn vader kan je er hele goede foto's mee maken. 
En lucky me... ik mocht hem wel overnemen! Hier was ik echt ontzettend blij mee! 








 Er zit zelfs nog een goede tas bij om hem veilig op te bergen. Ook zit er een hoesje bij en een een flitser. Met deze camera ga ik deze zomer veel experimenteren. 
Bij de Hema heb ik 3 fotorolletjes voor de camera gekocht. Je kunt per rolletje 36 foto's maken. Hiermee kan ik nog wel even voorruit. Met deze camera maak ik natuurlijk minder foto's dan met mijn digitale camera. Als je met deze Minolta een foto maakt kun je hem niet zomaar verwijderen. Voordat ik een foto maak, denk ik er eerst goed over na en kijk ik met welke instellingen de foto het mooist zal worden. Maar dit vind juist heel leuk aan analoge fotografie. Je weet niet hoe de foto op dat moment is geworden. Eerst moet je het rolletje nog laten ontwikkelen. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe mijn foto's tot nu toe zijn geworden. De resultaten zal ik na een tijdje delen op mijn blog!

Liefs,
Yvonne 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten